Deus Vox Encounters (DXE) je (nebojím se říct) komplexní addon, který již v „základu“ obsahoval mnohé, jímž člověka zaujme. Na těchto základech jsem v posledních letech stavěl, pragmaticky jsem kradl funkce z různých jiných addonů a taktéž implementoval unikátní nápady, které souvisí i nesouvisí konkretně s prostředím, ve kterém na Twinstaru hrajeme, ať se už jedná o technickou funkčnost encounterů, klienta či hry nebo o komunitu, jíž jsme součástí.
V této sekci se pokusím vypsat všechny charakteristické „featury“ (ty původní i ty přidané) addonu DXE, které jsou buď důležité nebo jej odlišují od addonů, jako je DBM nebo BigWigs.
Obsah
- Bary timerů
- Poražení bosse
- Měření délky encounteru
- Víceúčelový encounter panel
- Moduly pro raidy a dungeony
- Moduly pro battlegroundy
- Mechaniky pro PvP
- Individuální nastavení encounterů
- Systém zvuků
- Systém barvení textu
- Filtrování hlášek bosse
- Automatické whispery
- Příkazy v chatu
- Další vymoženosti
Bary timerů
Bary obou addonů (DBM i DXE) jsou si principiálně podobně, ale je zde několik podstatných rozdílů.
Nejdůležitějším rozdílem je, že každý bar má vlastní barvu. Barva je společně s ikonou nejzásadnější poznávací znamení, o jaký timer se jedná. Mít bary různobarevné děla značný rozdíl. Odpočet má u DXE Individuální nastavení jak pro písmo, tak pro velikost, neboť časový údaj je další podstatný aspekt.
Poražení bosse
(DBM)
- Pouze výpis v chatu.
(původní DXE)
- Při poražení bosse přehrálo pouze slavnostní fanfáru (konkrétní zvuk pochopitelně šel a stále jde nastavit na jiný).
(nové DXE)
- Do prvních verzí svého DXE jsem přidal alespoň mechaniku, která do Raid Warning Framu přidávala text, oznamující poražení bosse založenou na stejných principech jako byly alerty již v addonu obsažené.
- Do verze 3.0 přibyl speciální defeat frame ve stylu Legionu se zlatým zabarvením, doplněný portréty bossů z Dungeon Journalu. V mých očích animace tohoto oznámení přidává na dobrém pocitu z poražení bosse.
- Taktéž je zde možnost automaticky pořídit screen při poražení bosse nebo při překonání nejlepšího času killu.
Měření délky encounteru
(DBM)
- Ukazuje mezi ostatními timery i timer odpočítávající rekordní kill.
- Součástí textového výpisu poražení bosse, je i informace o nejlepším čase.
(původní DXE)
- Součástí encounter panelu DXE jsou stopky, které hráči ukazují aktuální trvání encounteru s přesností na setiny vteřiny.
(nové DXE)
- Implementuje ukládání a zobrazení nejrychlejšího killu daného boss encounteru na dané obtížnosti (Normal / Heroic) a rozměru raidu (5-Player / 10-Player / 25-Player) a rozdílu oproti aktuálnímu času.
- Dosažené časy jsou k dispozici jak při načtení encounteru na hlavním panelu, ale celkově i v Options u daného encounteru v záložce Speed kills.
Víceúčelový encounter panel
(původní DXE)
Mimo výše zmíněné zobrazení času, encounter panel zobrazuje taktéž:
- Health bary bossů (aktuální životy v % a názvy jednotek bossů)
- Energii bossů (vyžaduje-li to encounter)
(nové DXE)
Součástí názvů sledovaných jednotek můžou být i značky na ně umístěné.
Přidány jsou také další bary pro zobrazení, zejména pak:
- Dočasné health bary – zobrazují se pouze po dobu života specifické ho npc/hráče (obvykle adky)
- Specifická počítadla – zobrazují počet určité sledované kvantity (např. počet zbývajících adek v mezifázi Ragnarose)
- Phase markery – značí na HealthBaru bosse místa, kde se v určitá % životů děje důležitá událost (např. změna fáze, enrage, použití nějaké ability)
- Pull tlačítko – Aby člověk nemusel mít macro, či pořád dokola psát tentýž příkaz na pull za x sekund, existuje na panelu DXE tlačítko s ikonou přesýpacích hodin, které po kliknutím levým tlačítkem myši spustí předem zvolený timer na pull. Pravým tlačítkem pak vyvolá nabídku s více možnostmi na pully a breaky, které se dají všechny zvolit, přidávat a odebírat v nastavení addonu.
Moduly pro raidy a dungeony
(původní DXE)
Obsahuje moduly pro raidy celého Cataclysm contentu:
- patch 4.0.3
- The Bastion of Twilight
- Blackwing Descent
- Throne of the Four Winds
- Baradin Hold – Argaloth
- patch 4.2.0 – Rage of the Firelands
- Firelands
- Baradin Hold – Occu’thar
- patch 4.3.0 – Hour of Twilight
- Dragon Soul
- Baradin Hold – Alizabal
(nové DXE)
Přidává k existujícím modulům i stejně komplexní moduly pro další Cataclysm dungeony:
- patch 4.0.3 (9 modulů)
Blackrock Caverns, Grim Batol, Halls of Origination, Lost City of the Tol’vir, Shadowfang Keep, The Deadmines, The Stonecore, The Vortex Pinnacle a Throne of the Tides.
- patch 4.1 – Rise of the Zandalari dungeony (2 moduly)
Zul’Gurub a Zul’Aman
- patch 4.3.0 – Hour of Twilight (3 moduly)
End Time, Well of Eternity a Hour of Twilight
Moduly pro battlegroundy
(původní DXE)
Se PvP vůbec nevěnuje.
(nové DXE)
Implementuje mechaniky, warningy, timery a další funkce pro všechny battlegroundy dostupné v Cataclysmu:
- Capture the flag
- Warsong Gulch
- Twin Peaks
- Resource Race
- Arathi Basin
- Eye of the Storm
- The Battle for Gilneas
- Alterac Valley
- Isle of Conquest
- Warfare
- Strand of the Ancients
Mechaniky pro PvP
Score Frame – Nahrazuje výchozí blizzardovské skore, které se běžně v battlegroundu objevuje.
Obvykle zobrazuje relevantní skóre a uprostřed časovač, odpočítávající to nejdůležitější, co se v battlegroundu udá. Více konkrétně je vše popsáno zde.
Individuální nastavení encounterů
Každý timer a warning lze, na rozdíl od DBM addonu, nejen vypnout a zapnout, ale i modifikovat jeho:
(původní DXE)
- Main color – barvu baru u timeru / barvu textu u warningu
- Flash color – sekundární barvu blikání timeru, když se blíží vypršení (lze i vypnout a zanechat bar bez blikání)
- Sound – zvuk při zobrazení warningu / při přechodu timeru z horní haldy (Top Anchor)
- Flashtime – čas, ve kterém timer přechází z horní haldy (obvyklý čas je 5 sekund před vypršením)
- Audio countdown – timer bude v posledních 5 sekundách odpočítávat syntetickým hlasem nahlas
- Flash screen – v moment zobrazení warningu / přechodu timeru z horní haldy se obrazovka zvýrazní vybraným způsobem (vhodné pro speciální upozornění)
- Counter – k textu timerů a warningů je přidáno do závorek počitadlo, které říká kolikátá v pořadí aktivace to je (vhodné např. když se lidé rozdělují, kdo bude kolikátý spell kickovat)
(nové DXE)
- Audio countdown – díky dalším sadám syntetických hlasů lze vybrat pro různé odpočty různé hlasy
- Emphasize warning – výstupem warningu nebude výchozí frame (standardně RaidWarning frame), ale speciální Emphasis frame (viz níže)
- Emphasize timer – timer se z horní haldy (Top Anchor) nepřesunuje do prostřední haldy (Center Anchor), ale do zvýrazněné haldy (Emphasis anchor, opět viz níže).
- Stacks – u warningů, které se řídí limitem stacků, lze nyní nastavit konkrétně u daného warningu, jaká takto hranice je (v reakci na Firelands spelly, kde každý je zvyklý stackovat se na jiné množství stacků)
Součástí individuálního nastavení jsou i možnosti otestovat vzhled daných timerů a warningů, aby člověk v době, kdy výše zmíněné vlastnosti nastavuje, věděl, jak výsledný timer / warning vypadá (a ne až při boji s bossem).
Systém zvuků
(původní DXE)
- Individuální nastavení zvuků pro každý warning nebo timer.
- Nastavení zvuku pro oznámení poražení bosse (VICTORY)
- Zvuky, které je možné nastavit, vychází z přednastavení addonu a ze zvuků knihovny SharedMedia
(nové DXE)
- Více upravitelné zvukové zdroje umožňující asociovat vlastní zvuky:
- dle URL ve složce s WoW
- dle SoundKitID (lze nalézt na WowHeadu v databázi zvuků)
- Lze nastavit globálně kanál, kterým se budou zvuky přehrávat:
- Sound Effects – standardní kanál
- Master – zvuky se budou přehrávat i když jsou zvukové efekty (pomocí CTRL+S) vypnuté
- Music – kanál pro hudbu
- Ambiance – kanál pro ruchy prostředí
- Podpora pro alternativní Sound Packy pro odpočty:
- u boss timeru
- u Pull timeru
- u LFG timeru
- Nastavení dalších systémových zvuků:
- VICTORY_RAID – poražení bosse v raidu
- VICTORY_PARTY – poražení bosse v partě
- WIPE – dostatečně vypovídající
- COUNTDOWN_TICK – při jedné číslici velkého „battleground-style“ odpočtu
- COUNTDOWN_GO – při skončení velkého „battleground-style“ odpočtu
- ROLE_CHECK – při aktivaci role checku oprávněnou osobou
- LFG_READY_CHECK – při procnutí Random Dungeon Finder / Random Hour of Twilight skupiny
- RBG_READY_CHECK – při procnutí Random Battleground
Systém barvení textu
(původní DXE)
- Obarvuje v hláškách a timerech dle barvy classy jména hráčů a taktéž slovo „YOU“
(nové DXE)
- Kompletně přepracovává mechaniku barvení textu za použití libovolných frází a regulárních výrazů, s cílem zlepšit čitelnost a identifikovatelnost hlášek.
Filtrování hlášek bosse
(původní DXE)
- Umožňuje filtrovat veškeré emoty bosse. Tyto emoty oznamují např. použití nějaké ability.
(nové DXE)
- Dovoluje filtrovat:
- Boss Emote Frame – Konkrétní hlášky bossů, díky čemuž můžete některé oblíbené emoty zachovat, zatímco jiné z obrazovky odstranit.
- Raid Warning Frame – Určité raid warning hlášky, které DXE produkuje pro lidi v raidu, kteří DXE nemají, jsou u lidí s DXE filtrovány.
Automatické whispery
(původní DXE)
- Je-li hráč v souboji s bossem a obdrží od jiného hráče mimo raid whisper, odešle se odesílateli přehled o fightu (podobně jako je tomu u DBM).
- V případě obdržení informací o fightu se taktéž tomuto hráči odešle informace o tom, že raid bosse zabil nebo wipnul.
(nové DXE)
- Lidé můžou hráči s DXE poslat do whisperu příkaz „dxestatus“ nebo „dxes“ a, má-li funkci zapnutou, obdrží přehled o tom, které bosse v raidu má hráč zabité, kteří ještě žijou, případně se kterým aktuálně bojuje. Výpis obsahuje taktéž obtížnost, na kterou byl boss zabit.
Tato funkce funguje i mimo fight s bossem, je-li hráč v odpovídající instanci a to i v případě, že dobíhá ze hřbitova. Tato komunikace je navíc cílovému hráči filtrována. Díky tomu můžete zjistit, v jaké fázi instance se hráč nachází, aniž byste jej obtěžovali.
Příkazy v chatu
(původní DXE)
- /dxe proximity – Zobrazí / skryje radar pro kontrolu vzdálenosti mezi hráči.
(nové DXE)
- /dxe range číslo a /dxe distance číslo – vyvolání radaru pro vzdálenost (stejně jako proximity) + všechny 3 příkazy rozšířeny o číslo, určující hraniční vzdálenost
- /dxe pull číslo – Vyvolání pull timeru na zadané množství vteřin (jako u DBM)
- /dxe break číslo – Vyvolání pull timeru na zadané množství minut (jako u DBM)
- /dxe leave – Opustí partu/raid (užitečné především v RDF, když z nabídky zmizí volba Leave Party)
- /dxe disband – Pro raid leadera, aby mohl snadno a rychle rozpustit raid, když je to potřeba.
- /dxe ress – Příjme obdržené ressurection (užitečné, když se neukáže dialog pro přijetí)
- /dxe repop – Releasne spirit (užitečné, když se neukáže dialog po smrti hráče)
Další vymoženosti
RDF Invite timer – Přidává speciální timer přímo pod okno RDF pozváky, který zobrazuje:
- kolik času zbývá k potvrzení nabídky RDF party
- kolik lidí již nabídku přijalo (aniž by hráč sám musel potvrzovat)
- přehraje zvuk „procnutí“ RDFka i když má člověk vypnuté zvuky přes CTRL+S
- zobrazí odpočet do teleportu do dungeonu (2 sekundy), což je užitečné, když nechcete být hned teleportování, tak v momentě, kdy timer vyprší musíte být ve skoku nebo v pádu.
Funkce pro Role Check
- Vypíše (pouze do chatu hráče) jméno osoby, která vyvolala Role Check
- Automaticky vybere správnou roli v závislosti na aktuálních talentech hráče
- Má-li již hráč vybránu roli, automaticky potvrdí Role Check (dialog se ani nezobrazí).
- Když hráč přehodí talenty, role se mu automaticky změní.
- Pri Role Checku se přehraje ROLE_CHECK zvuk (lze jej přehrát i vypnout nastavením na „None“ v Sounds > Sound Label / Sound File association).
Battleground-style Pull Countdown – Velký odpočet pullu ve stylu battlegroundu / arény.
Součástí tohoto odpočtu je i možnost filtrovat odpočet v Raid Warningu, který na jednu stranu vizuálně zasahuje do velkého odpočtu a na druhou stranu přehrává Raid Warning zvuk, který překrývá zvuk odpočtu a jejich kombinace může působit rušivě.
Automatic Cinematics Skipping – Tento mechanizmus umožňuje automaticky přeskočit cinematic, který hráč alespoň jednou viděl, případně si již předem může nastavit, aby se daný cinematic přeskakoval i při prvním shlédnutí nebo je naopak nikdy nepřeskakovat. Vzhledem k tomu, že se DXE věnuje dungeonům a raidům, tak se aktuálně systém (ačkoliv jich hra obsahuje mnohem více) týká těchto cinematiců:
- Throne of the Tides – Ozumat flees
- Firelands – Sulfuron Span
- Dragon Soul – Ultraxion defeated, Spine of Deathwing pull, Spine of Deathwing defeated, Madness of Deathwing defeated
V případě předrenderovaných cinematiců (tzv. movies), které lze vidět např. v Dragon Soulu, je možné si tyto cinematicy pustit pomocí Options v DXE kdekoliv a kdykoliv.
AutoGossip – V raidu Dragon Soul (ale i v jiných instancích) jsou občas dialogová okna, která se musí potvrdit, aby se věci posunuly dále. Postupně člověka toto klikání omrzí a byl by raději, kdyby to bylo všechno trochu snazší a k tomu slouží právě tento modul. Automaticky odklikává předem definované gossipy, které v raidech a dungeonech najdete. Běžným příkladem je třeba pokecání s Kalecgosem po zabití Hagary, aby dále pokračoval role-play. S AutoGossipem stačí pouze jednou kliknout na dané NPC a je hotovo. Mnohem výraznější příklad využití je pouštění robota u Chimaerona v raidu Blackwing Descent, kde je potřeba odklikat 5 gossipů, než se robot pustí. S tímto modulem stačí kliknout jednou a vše se potvrdí automaticky. Pochopitelně v Dragon Soulu existují i gossipy, které pullují bosse. Ty ale obsahují dialogové okno, které je nutné potvrdit, čili nemůže dojít k tomu, že by se boss omylem pustil pouhým kliknutím na NPC.
Reload StaticDialog Fix – Občas se stane, že dojde k reloadu UI když je postava mrtvá. V takovém případě se již obvykle nezobrazí dialog pro „Release Spirit“ nebo přijetí obdrženého oživení. Díky tomuto fixu je tento jev již minulostí a nebudete muset hru odhlašovat nebo vypínat, jen abyste se dostali na hřbitov nebo přijali oživení od kamaráda.
Cinematics While Dead Fix – Spustí-li se cinematic, když je hráčova postava mrtvá, nezobrazí se často CinematicsFrame, díky čemuž hráč nemůže cinematic přeskočit a musí čekat, než proběhne. Reload v tuto chvíli není možný neboť nastane až po dokončení cinematicu a relognutí Vás pošle pouze na hřbitov. Tento fix vzniklý problém odstraňuje a cinematic se chová tak, jakoby hráč žil.
Hide Blizzard Boss Frames – Skryje výchozí Blizzard panely pro bosse, které se během encounteru zobrazují na straně. Často se bez nich lidi obejdou a více než cokoliv jiného otravují v UI.